Actualiteit

8 augustus 2023 - een nieuwe wind
Sabine Custers : algemeen directeur vzw Sint-Elisabeth’s Dal

08 augustus 2023

In juni van vorig jaar maakte vzw Sint-Elisabeth’s Dal bekend dat Luc Hermans, de huidig algemeen directeur, te kennen had gegeven in maart eerder dat jaar, om vanaf 1 oktober 2023 op pensioen te willen gaan. De raad van bestuur startte daarom een traject op om een profiel te bepalen voor de nieuwe directeur en schreef een vacature uit voor deze functie.

Alhoewel er heel wat kandidaten solliciteerden voor deze vacature, duurde het toch nog enige tijd alvorens een gepaste kandidaat kon worden  geselecteerd. De nieuwe algemeen directeur werd  dan uiteindelijk toch gevonden en gaat door het leven onder de naam van Sabine Custers.

Zij zal op 16 oktober 2023 de scepter van algemeen directeur van vzw Sint-Elisabeth’s Dal opnemen en starten met een intensieve inwerkperiode samen met alle vrijwilligers, medewerkers, verantwoordelijken en directieleden, om de continuïteit in de werking van de vzw maximaal te kunnen garanderen.

Het bestuur van vzw Sint-Elisabeth’s Dal toonde zich zeer verheugd met de aanstelling van Sabine Custers als nieuwe algemeen directeur en spreekt over een nieuwe mijlpaal voor onze organisatie. Niet enkel is het CV van de nieuwe directeur indrukwekkend met bijna 20 jaar ervaring in de ziekenhuiswereld, ze wist bovendien indruk te maken met de voorstelling van haar plan van aanpak,  haar luisterbereidheid  en visie. Uit alles blijkt dat haar hart in de zorg ligt en haar aanpak daarin sterk gericht is op samenwerking, zowel binnen de campussen als met  andere initiatiefnemers in de ouderenzorg. Deze benadering is bepalend voor de koers die wij als woonzorgcentra onderling en samen met andere zorgpartners straks  zullen varen.

Sabine Custers heeft een Master in Economics (Handelsingenieur) en volgde daarna ook nog diverse leiderschaps- en managementopleidingen. Nadat ze  5 jaar had gewerkt als administratief manager in UZ Leuven begon ze als financieel-administratief directeur in het AZ Sint-Maarten te Mechelen en was ze al die tijd verantwoordelijk voor de aansturing van de administratieve en financiële diensten van het ziekenhuis, zijnde onthaal en patiëntenadministratie, medisch secretariaten, medisch archief, directiesecretariaat, facturatie & debiteurenbeheer, boekhouding & crediteurenbeheer. Daarnaast was ze ook verantwoordelijk voor de implementatie en opvolging van de financiële regeling tussen beheer en artsen.

Als lid van het directiecomité  kon ze mee de strategie van het ziekenhuis bepalen en deze uitvoeren in het eigen departement.

Ze heeft ervaring op het vlak van corporate strategy, change management, project management, organisatieontwikkeling, procesanalyse en -optimalisatie, people management, coachen,… en kijkt verwachtingsvol uit naar de nieuwe uitdaging.

We kijken eveneens vol verwachting uit naar haar komst en verwelkomen haar langs deze weg al van harte in vzw Sint-Elisabeth’s Dal

 

Vanwege de raad van bestuur van vzw Sint-Elisabeth’s Dal

Wij maken gebruik van cookies of gelijkaardige technologieën (bv. pixels of sociale media plug-ins) om o.a. uw gebruikservaring op onze website zo optimaal mogelijk te maken. Daarnaast wensen wij analyserende en marketing cookies te gebruiken om uw websitebezoek persoonlijker te maken, gerichte advertenties naar u te verzenden en om ons meer inzicht te geven in uw gebruik van onze website.

Gaat u ermee akkoord dat we cookies gebruiken voor een optimale websitebeleving, opdat wij onze website kunnen verbeteren en om u te kunnen verrassen met advertenties? Bevestig dan met "OK".

Wenst u daarentegen specifieke voorkeuren in te stellen voor verschillende soorten cookies? Dat kan via onze cookie policy. Wenst u meer uitleg over ons gebruik van cookies of hoe u cookies kan verwijderen? Lees dan onze cookie policy.